niedziela, 15 listopada 2009

MRM Konin: Bitwa na gazety


Flash mob, czyli błyskawiczny tłum zebrał się 14 listopada 2009 r. w centrum nowego Konina aby rozegrać gazetową bitwę. Inicjatorem akcji była Młodzieżowa Rada Miasta Konina.

Każdy chętny miał przynieść ze sobą gazety. Chodziło o to aby w jednym miejscu zgromadzić jak najwięcej ludzi i zaskoczyć tym przypadkowych przechodniów – w rozmowie z reporterką Radia Konin tłumaczyli młodzieżowi radni.



Podpatrzyłem flash moby odbywające się w większych miastach i postanowiłem spróbować w Koninie. Jestem zaskoczony tak dużą ilością chętnych. Nie spodziewałem się tego, ale jak widać pomysł się przyjął – powiedział „Polsce – Głos Wielkopolski” Tomasz Jabłonowski, inicjator happeningu i radny Młodzieżowej Rady Miasta w Koninie.

Uczestnicząca w kilkuminutowym happeningu młodzież po zakończeniu zabawy posprzątała gazety, a worki z makulaturą zabrał Bartosz Nożewski, przewodniczący młodzieżowej rady.

Młodzi radni planują już kolejny flash mob. Tym razem odbędzie się on 28 listopada na Placu Niepodległości. Jak zapowiada Jabłonowski, młodzież stworzy nietypowy pociąg i będzie jeździć alejkami na skwerze.

Mój komentarz do konińskiego moba składał się będzie z 3 pytań:
  1. Jaki był jego cel?
  2. Czy ten cel jest tożsamy z celami działania młodzieżowej rady?
  3. Czy powołanie młodzieżowej rady i przeprowadzenie do niej demokratycznych wyborów było niezbędne, aby taką akcję zorganizować?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz