piątek, 13 listopada 2009

MRM Chełmno: Inauguracyjna sesja


12 listopada 2009 r. odbyła się pierwsza sesja nowopowołanej Młodzieżowej Rady Miasta Chełmna (kujawsko-pomorskie). O wydarzeniu pisze Gazeta Pomorska.

W sesji wzięło udział 22 z 23 młodzieżowych radnych, ich szkolni opiekunowie, władze Chełmna reprezentowane przez burmistrza i przewodniczącego Rady Miasta, a także sekretarz Urzędu Miasta w Chełmnie Tatiana Syta, która jednocześnie pełni funkcję opiekuna młodzieżowej rady.

Młodzieżowi radni sprawnie wybrali prezydium MRM. Na przewodniczącego rady zgłoszona została tylko Daria Hennig, która w głosowaniu została wybrana na tę funkcję. Jej zastępcą został Mateusz Buliński, który wygrał rywalizację z Malwiną Zacharek. Sekretarzem wybrano Agatę Gburczyk, a skarbnikiem - Arletę Górecką.

- Cieszę się, że doszło do wyboru Młodzieżowej Rady Miasta Chełmna, pierwszej w historii - mówił burmistrz Mariusz Kędzierski. - Przed wami nikt nie mógł o sobie powiedzieć, że jest radnym MRM. Z uporem Tatiana Syta - wasza opiekunka i Waldemar Piotrowski - przewodniczący Rady Miasta dążyli do tego, aby tę radę powołać. Pierwszą uchwałę przegłosowaliście jednogłośnie i życzę wam, aby tak było do końca, bo w takiej atmosferze pracuje się lepiej. Jesteście osobami, które cieszą się największym zaufaniem w swoich szkołach, będę wasze głosy poważnie traktował. Liczę na wiele pomysłów z waszej strony, także tych szalonych.

Daria Hennig, przewodnicząca Młodzieżowej Rady Miasta dla Gazety Pomorskiej:
W tym roku szkolnym stałam się aktywna, udzielam się gdzie mogę, mam mnóstwo energii i chcę ją dobrze wykorzystać na pracę w Radzie. Jestem otwarta, odważna. Nie wiem, co chciałabym robić w życiu, polityka mnie nie interesuje, ale lubię pomagać ludziom, więc można powiedzieć, że jestem typem społecznika. Obawiam się obowiązków, które mnie czekają na tym zaszczytnym stanowisku, bo nie wiem do końca na czym ta funkcja ma polegać.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz